Digital kurs och ny kursledning

Tidigare meddelades att Skribentskolans första kursträff i Stockholm ställs in. Det har om möjligt blivit än tydligare att vi inte kan hålla några fysiska träffar före sommaren. Därför fattades för en tid sedan beslutet att årets kurs ska ges digitalt, åtminstone inledningsvis.

Vi har alltid fokuserat på utbildningens kvalitet och hantverksmässighet, något vi vet att vi kan erbjuda även på detta sätt. Många saker kommer att bli annorlunda i år, men Skribentskolan kommer fortsatt att vara landets i särklass bästa utbildning för blivande borgerliga opinionsskribenter.

Även kursledningen har uppdaterats. Daniel Persson kliver in som ny ansvarig kursledare och flankeras av SNB:s Agnes Karnatz. Daniel Persson har arbetat som ledarskribent och redaktör i tio års tid, de flesta av dem på SNB. Nu är han frilansande opinionsbildare och vikarierande politisk redaktör på Norrbottens-Kuriren.

Daniel Persson är även kursens textgranskare i år.

Första digitala kurshelgen kommer att hållas 9-10 maj och vi ser som alltid fram emot att äntligen få träffa årets kull.